Wycieczka Szlakiem Piastowskim Gniezno – Kruszwica

Dnia 29 września 2016 roku, klasy II Gimnazjum wzięły udział w corocznie organizowanej wycieczce „Szlakiem Piastowskim”. Jest to wycieczka tematyczna zgodna z programem nauczania organizowana już od kilku lat w pierwszych miesiącach roku szkolnego.

W godzinach rannych klasy drugie po sprawdzeniu obecności zostały rozlokowane w dwóch autokarach turystycznych. Następnie udaliśmy się w stronę Gniezna. Byliśmy tam planowo o godzinie 10.00 mimo sporych korków porannych w Bydgoszczy.

W Gnieźnie zwiedzaliśmy katedrę oraz tzw. Drzwi Gnieźnieńskie. Przewodnicy przedstawili nam najważniejsze zagadnienia związane z tymi obiektami. W trakcie wycieczki wypełnialiśmy karty pracy związane z tokiem wycieczki przygotowane przez nauczyciela historii Wojciecha Bartoszka.

Po zwiedzeniu katedry udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego, w którym oglądaliśmy wystawy tematyczne oraz filmy w technice 3D poświęcone początkom państwa polskiego.

Kolejnym punktem wycieczki była przerwa na posiłek, która sprawiła grupie wiele radości oraz dodała energii do dalszego zwiedzania. Po zaspokojeniu głodu nasze autokary pojechały w stronę Kruszwicy, która była ostatnim akcentem zwiedzania.

W Kruszwicy z niezwykle sympatycznymi i oryginalnymi przewodnikami zwiedzaliśmy Mysią Wieżę, spacerowaliśmy w okolicach jeziora Gopło oraz mieliśmy przyjemność zobaczyć jeden z najstarszych kościołów romańskich w Polsce – kolegiatę świętych Piotra i Pawła. Kościół ten wybudowany w stylu romańskim jest perełką architektoniczną Kujaw.

Po niezapomnianych przeżyciach, których dostarczyła nam Kruszwica, ruszyliśmy w stronę powrotną do Bydgoszczy. Powróciliśmy po godzinie 18.00.

Cele i program wycieczki zostały zrealizowane. Wycieczka znacznie poszerzyła wiedzę uczniów dotyczącą Polski Piastów, co na pewno wpłynie na wartości poznawcze uczniów z tego ważnego dla naszej historii zagadnienia.